همراه با علم

ساخت وبلاگ

در فصل های مختلف بدن تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد. به همین دلیل، بدن ما در زمستان به مقدار زیادی ویتامین و انرژی نیاز دارید. در واقع، تغییر در رژیم غذایی در هر فصلی ضروریست، زیرا با این کار با سوخت رسانی درست به بدنمان کمک می کنیم. چند ماده غذایی وجود دارند که باید در فصل زمستان به رژیم غذاییمان اضافه کنیم، از جمله:

مبارزه با سرماخوردگی, درمان سرماخوردگی

عسل
عسل جایگزینی عالی برای شکر بوده و به عنوان شیرین کننده استفاده می شود. در طول زمستان بیشتر از آن استفاده کنید، زیرا بدن را گرم نگه داشته و با عفونت ها و ویروس هایی که ممکن است باعث سرماخوردگی شوند مبارزه می کند. هر روز یک قاشق غذاخوری عسل خورده یا آن را با یک لیوان آب گرم یا شیر مخلوط کرده و بنوشید.

رژیم غذایی در زمستان, سوخت رسانی بدن

سبزیجات سبز برگ
گنجاندن سبزی هایی مثل اسفناج در رژیم غذایی ضروریست. اسفناج حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و C است. این سبزی برای پوست و مو مفید بوده و برای بدن آهن، پروتئین و مواد معدنی فراهم می کند. جدای از ویتامین های آن، به پیشگیری از آسم هم کمک می کند.

 ویتامین C, درمان سرماخوردگی

سبزیجات ریشه ای
سبزیجاتی مثل هویج، چغندر، شلغم و سیب زمینی نه تنها حاوی مواد مغذی مختلف هستند، بلکه در زمستان هم به وفور یافت می شوند. هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین A بوده و برای پوست مفید است، و به مبارزه با سرماخوردگی و دیگر عفونت های شایع کمک می کند.

مبارزه با سرماخوردگی, درمان سرماخوردگی

مرکبات
مرکبات به خصوص پرتقال از جمله میوه های فصلی هستند. پرتقال، انگور و نارنگی سرشار از ویتامین C بوده و برای پوست و سوخت و ساز بدن مفید هستند. این میوه ها همچنین با سرماخوردگی مبارزه کرده و مصرف منظم آنها ویروس ها را دور نگه می دارد. فیبر موجود در آنها به کنترل کلسترول هم کمک می کند.

رژیم غذایی در زمستان, سوخت رسانی بدن

سیر
سیر فواید زیادی دارد، به خصوص در زمستان. سیر بدن را در طول زمستان گرم نگه داشته و خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی آن با بیماری های مختلف مبارزه می کند.
منبع:novinzi.com

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 287 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:33

telegram-900x350w

عکس کیک،کیک تولد،عکس کیک تولد،کیک جالب،عکس کیک با تم خرگوش،کیک تولد با طرح های جالب،انواع تزیینات روی کیک،تزئینات زیبا،کیک خرگوش،کیک تولد، قشنگ ترین کیک های تولد،کیک تولد شکلاتی،کیک تولد دخترانه،کیک تولد زیبا،عکس کیک تولد کیک تولد مدل کیک تولد کیک های تولد تزیین کیک تولد پخت کیک تولدطرح کیک تولد

0f1eafb6924c301f2bf034ab976fec78

3d1fe53ea2135d7cae49369e61ac57a7

6a91e193bf6a16bf4aab9ec6b56f9891

7bd088dab3db82cfc2e823c1878ad026

21ee2c98573a336cbd97d3b6489b87df

45ec6d1ee8caae4219448ac42698ac20

57f3ec4b0b0586aaeee12b19d91ce97b

8117e058b95cda7cfa9e4dccc2069d3a

0996450b4db1ae7d6cc731b85a03b59d

4507034896aeadf9203926524efc3d6a

a3f9c47f6eba6f57f40f55c2670d3af0

bfc3762ec8fd816c2cdc7b94abc5bf5a

c859bb745d40a76608aac5864f51102a

efbc247d1ef19e8b73f0fb433fe5c5f4

fc50b5c91549a66745a9498820c07f21

گردآوری از مجله اینترنتی همراه با علم

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 2219 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:34

لطفا به اشتراک بگذارید

مدل های بسیار جالب کیک های فنجانی،کیک های فنجانی،عکس کیک های فنجانی،تصاویر کیک های فنجانی،مدل کیک های فنجانی،کیک های شکلاتی فنجانی،ایده کیک های فنجانی،کیک های قهوه فنجانی،

لطفا به اشتراک بگذارید

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 248 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:34

عوامل بروز چاقی, خشکی مزاج

روزگاری بود که چاقی نه تنها عیب به‌شمار نمی‌رفت، بلکه امتیاز هم محسوب می‌شد، چون نمادی از ثروت و رفاه به‌حساب می‌آمد و به آن مباهات می‌کردند. بله! از اینکه چاق بودند، خوشحال بودند. اما معیارهای زیبایی هر چند وقت یک‌بار تغییر می‌کند.

فعلا مد این است؛ لاغری. بالطبع این طرز تفکر مرد و زن و خرد و کلان به‌دنبال شیوه‌هایی هستند تا به هر نحوی که هست، قدری از اضافه‌وزن‌شان کم کنند. اما اغلب شاهد بوده‌ایم که خیلی از این روش‌ها جواب نداده‌اند یا خیلی زود وزن از دست رفته خوشحال و خرم به بدن بازگشته است. شما که همه راه‌ها را امتحان کرده‌اید.

از چاقی تا «سمن مفرط»
از آنجایی‌که عوامل متعدد و پیچیده‌ا‌ی در پدیده‌ چاقی دخیل هستند، دیدگاه‌های گوناگون طبی این مساله را مورد بررسی قرار داده‌اند، طوری‌که مکاتب طبی مدام روش‌های درمانی متنوعی را ارائه می‌دهند و طیف وسیعی از داروهای لاغرکننده به بازار عرضه می‌شود. در این میان، طب مکمل و گیاهان دارویی به‌عنوان گزینه موثر در کاهش وزن و کاهش چربی بدن، از طرف پزشکان و بیماران مورداستقبال قرار گرفته است.

به روش سنتی لاغر شوید
طب سنتی ایرانی نیز به‌عنوان یک مکتب طبی مستقل که بر پایه مزاج و اخلاط استوار است، دیدگاه ویژه‌ای درخصوص پدیده چاقی و روش‌های درمانی آن دارد. دانشمندان این طب، «سَمن مفرط» یا چاقی را یک بیماری خطرناک می‌دانستند و بر درمان آن و حفظ وزن سلامت تاکید داشتند.

عوامل بروز چاقی
باتوجه به توضیحات قبلی معلوم می‌شود که هر نوع افزایش حجم در بدن ناشی از کیفیت تری یا رطوبت است، پس غلبه‌ رطوبت علت اصلی همه‌ انواع چاقی و غلبه‌ خشکی عامل اصلی همه‌ انواع لاغری است.

عوامل افزایش تری
عوامل افزایش تری در بدن، فقط به خوردن خوراکی‌ها و نوشیدن آشامیدنی‌ها منحصر نمی‌شود و دایره گسترده‌ای دارد که شامل مواردی از سبک زندگی هم می‌شود؛ پرخوری. مصرف غذاها و داروهای رطوبت‌زا به‌صورت خوراکی یا مالیدنی. مثل زیاده‌روی در مصرف میوه‌های تر یا مالیدن مکرر روغن بادام شیرین به بدن. حمام رطوبت‌زا، یعنی حمام نه‌چندان گرم؛ زیرا گرمی اندک آن باعث باز شدن منافذ پوست و نفوذ رطوبت به داخل بدن می‌شود. سکون و نداشتن تحرک کافی،  مصرف نکردن مواد تحلیل برنده رطوبت مثل انواع غذاهای خشک، دفع نکردن مواد زاید بدن، دفع خلط صفرا؛ زیرا به‌دلیل گرمی و خشکی مزاج، تحلیل برنده‌ رطوبت است؛ خواب زیاد و نشاط.

عوامل افزایش خشکی در بدن
عوامل دیگری هم در بدن باعث تشدید خشکی می‌شود. این عوامل هم با آنکه درست نقطه مقابل عوامل افزایش تری هستند، اما درست مانند عوامل افزایش تری شامل خوردنی‌‌ها و آشامیدنی‌ها و البته مواردی مربوط به سبک زندگی می‌شوند:

کم‌خوری، مصرف غذاها و داروهای بسیار گرم که رطوبت‌ها را تحلیل می‌برند به‌صورت خوراکی یا مالیدنی، مصرف غذاها یا داروهای خشکی‌افزا به‌صورت خوراکی یا مالیدنی مثل مصرف غذاهای خشک و شور و نمک‌سود. خوابیدن در شن یا آفتاب گرفتن طولانی، تحرک و فعالیت بدنی بیش از حد، کم‌خوابی زیاد، بسته بودن راه‌های ورود غذا به اعضا، قرار گرفتن در هوای بسیار گرم و بسیار سرد، حرکت‌های نفسانی به افراط، مانند رنج یا عصبانیت و فعالیت فکری زیاد، توقف طولانی در حمام و دفع بیش از حد مواد از بدن به راه‌های مختلف مانند اسهال، استفراغ، ادرار یا تعریق.

تدابیر لاغری؛ خوردنی و نوشیدنی
– از پرخوری، روی‌هم خوری، ریزه‌خواری و مخلوط‌خوری پرهیز کنید. بهتر است در هر وعده غذایی یک نوع غذای ساده میل شود.

– غذا را آن‌قدر بجوید که هنگام بلعیدن شیرابه شود؛ یعنی کاملا له و با بزاق دهان مخلوط شود. همیشه یادتان باشد که معده شما دندان ندارد.

– از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرین و بی‌مزه مثل انواع شیرینی خامه‌ای، حلواها، شله‌زرد، چربی دنبه و انواع روغن‌ها پرهیز کنید؛ چراکه در بدن رطوبت ایجاد می‌کند.

– غذاهای کثیرالغذا (پرکالری) مانند حلواها، گوشت‌ها، حبوب به‌همراه شیر مانند شیربرنج، گندم، آجیل تازه و فرنی‌ها را مصرف نکنید.

– غذاهایی را که خون غلیظ ایجاد می‌کنند مانند هلیم و کله‌پاچه، خمیرها، رشته و ماکارونی، مغز، جگر، قلوه، تخم‌مرغ سفت شده و پنیر تازه میل نکنید.

– خوردن غذاهایی که خون را رقیق و لطیف می‌کنند مثل انواع سبزیجات، گوشت پرندگان و سکنجبین توصیه می‌شود.

– مصرف غذاهای تند و ترش و شور هم توصیه می‌شود. البته در مصرف این غذاها به‌خصوص تندی‌ها ملاحظاتی وجود دارد، چون گرچه در دفع و تحلیل مواد زاید سرد و غلیظ و لزج بسیار نافع است، اما باعث ایجاد گزش و سوزش معده و تهوع و استفراغ و زخم معده و بوی تند ادرار و عرق می‌شود و باید بااحتیاط مصرف شود. در مجموع تدابیری که با هدف لطیف کردن مواد زاید بدن انسان و دفع آنها به کار می‌رود، برای اکثر بیماری‌ها مناسب است ولی با این حال نباید در انجام آن زیاده‌روی شود. موادی مانند سیر و پیاز و خردل و تره در صورتی که منع مصرف نداشته باشند تلطیف متوسطی دارند و به‌عنوان چاشنی غذا مناسب‌اند. سکنجبین از بهترین و بی‌عارضه‌ترین آنهاست.

سَمن مفرط, عوامل بروز چاقی

به روش سنتی لاغر شوید
– مصرف نان‌های برشته و نان جو و پرهیز از نان‌های خمیری

–  مصرف نکردن مخلفات همراه غذا؛ البته در برخی کتب توصیه به مصرف زیتون شور با غذا شده است.

– نظم در صرف وعده‌های غذایی بهتر است برنامه منظمی داشته باشند و سر ساعت غذا بخورند.

– نوشیدن آب گرم و سکنجبین نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی؛ یک لیوان آب داغ با یک قاشق غذاخوری سکنجبین طبی. مصرف درازمدت آب و مایعات گرم عوارضی دارد که باید با مشورت متخصص طب سنتی انجام شود.

– مصرف نکردن مایعات از نیم ساعت قبل تا 2ساعت بعد از غذا و بدون تشنگی حقیقی

– مصرف نکردن مایعات همراه با میوه‌ها

– مصرف اندکی نمک  در حد آغشته شدن انگشت سبابه قبل و بعد از غذا

– صبر بر گرسنگی و تشنگی در حد مقدور

حالات روحی و روانی
– حرکات نفسانی شدید همچون خشم زیاد مانند حرکات بدنی لاغرکننده است. البته این مساله مرضی است و هرگز به‌عنوان تدبیر لاغرکننده توصیه نمی‌شود.
– اضطراب و افسردگی در موفقیت رژیم‌های لاغری بسیار تعیین‌کننده است. از طرفی این اختلالات از عوارض شایع رژیم‌های لاغری طولانی‌مدت نیز محسوب می‌شوند و می‌توانند یکی از عوامل مهم شکست در درمان چاقی باشند. پس به توجه ویژه نیاز دارند.

– افسردگی و غم مزاج را به سمت سردی می‌برد و در نتیجه در تحلیل رطوبت‌های اضافی اختلال ایجاد می‌کند. از طرفی افراد افسرده کم‌تحرک می‌شوند و این مسئله بر سردی بدن و تجمع رطوبات می‌افزاید.

تدابیر لاغری؛ حمام
* پرهیز از زیاد حمام کردن به‌خصوص حمام رطوبت‌زا که گرمای اندکی داشته باشد. توصیه به حمام‌های دافع رطوبت با حرارت مکفی و وقوف در خانه چهارم که مزاج گرم و خشک دارد و مکث طولانی در حمام

* پرهیز از روغن مالی به‌خصوص بعد از ریختن آب بر بدن

* حمام کردن ناشتا و پرهیز از حمام کردن با معده پر و بعد از غذا

* حمام با آب‌های معدنی و آب‌های قابض؛ می‌توان در آب حمام، نمک و بوره اضافه کرد و مدتی طولانی در آفتاب قرار داد و سپس با آن استحمام کرد.

یکی از روش‌های سرعت بخشیدن به روند لاغری این است که با پارچه خشن بدن را به سختی ماساژ دهند تا قرمز شود، سپس با آب داغ استحمام کرده و روغن‌های محلّلی را مثل روغن بابونه بمالند و پس از حمام غذا نخورند و بخوابند. بعد از بیدار شدن مجدد حمام کرده و اندکی غذای سبک بخورند. می‌توان این اقدامات را پس از حرکات ورزشی سریع و قوی انجام داد. این روش به‌طور معمول توصیه نمی‌شود، چراکه ضعف ایجاد می‌کند. اما برای ورزشکاران حرفه‌ای در مواقع وزن‌کشی مناسب است.

نسخه طب سنتی برای لاغری
تدابیر لاغری؛ خواب و بیداری
پرهیز از خواب طولانی
خوابیدن به‌موقع بین ساعت 10-9 شب
سحرخیزی
خوابیدن با معده خالی و پرهیز از خواب بلافاصله بعد از غذا
پرهیز از خواب طی روز
فاصله حداقل 3-2 ساعت بین آخرین وعده غذایی و خواب

تدابیر لاغری؛ حرکت و سکون
ورزش، حرارتی نزدیک به حرارت غریزی در بدن ایجاد می‌کند و روش مناسبی برای تحلیل و از بین بردن رطوبت بدون ایجاد عارضه است.
توصیه به ورزش سریع و قوی به‌خصوص قبل از غذا
پرهیز از سکون و بی‌تحرکی
بلافاصله بعد از ورزش و فعالیت بدنی غذا نخورند، بلکه صبر کنند تا حرارت بدن کاهش یابد.
راه رفتن در حد مقدور

تدابیر لاغری ، دفع مواد زاید
دفع رطوبات از راه‌های مختلف مانند مدفوع،  ادرار، تعریق و خون قاعدگی
اگر راه دفع هر یک از موارد بالا به دلایلی دچار اختلال باشد باید در صورت امکان رفع شود یا راه دفعی دیگری توسط پزشک جایگزین شود.

منبع:bartarinha.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 374 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:20

telegram-900x350w

در بارداری های بعد از بارداری اول چه تفاوت هایی وجود دارد ؟

فرق بارداری اول و دوم

بارداری دوم چه تفاوتهایی با بارداری اول دارد؟

از انجایی که هیچ دو بارداری دقیقا مثل هم نمی شوند، پس نمی توان تعیین کرد این بارداری چه تفاوتها و شباهت هایی با بارداری دیگر دارد. اما با این حال ، یک سری چیزها هستند که در همه بارداری هایی که پشت سر هم رخ می دهند عمومیت دارند که دست کم در برخی مواقع قابل مشاهده هستند اما این بدان معنا نیست که لزوما قابل مشاهده باشند…

 احتمالا خیلی زود احساس بارداری به شما دست می دهد :

بسیاری از خانم هایی که بار دومشان است که باردار می شوند با علائم بارداری و نحوه شناسایی بارداری آشنایی دارند. علائم بارداری ممکن است با بار آخری که باردار شده اید تفاوت پیدا کند مثلا اینکه صبح ها رخوت پیدا کنید، هضم غذا دشوار می شود و با مشکلات شکمی روبرو می شوید، احساس خستگی پیدا می کنید(به ویژه وقتی آماده باردار شدن نداشته باشید) یا کمتر خسته شوید(شاید به خاطر اینکه آنقدر سرتان شلوغ می شود که واقعا یادتان می رود دقت کنید که چه مقدار خسته شده اید)، تعداد دفعات بیرون روی(دفع ادرار) شما زیاد یا کم می شود اما زمان بیرون رویتان زودتر اتفاق می افتد.

از جمله علائمی که در دومین دفعه بارداری ممکن است کمتر بروز و ظهور داشته باشد عبارتند از: میل شدید یا تنفر به غذا،بزرگ شدگی سینه ها، حساسیت و نگرانی(از آنجا که بارداری را پیش از این تجربه کرده اید و شاید خیلی چیزها را می دانید وقوع آن برای بار دوم دستپاچگی به همراه ندارد).

زودتر از موعد، بارداریتان نمایان میشود:
به واسطه شل شدگی عضلات شکم و رحم،شکمتان زودتر از دفعه اول بارداریتان بالا می آید. خودتان نیز ممکن است متوجه شوید که این بار ظاهرا با دفعه گذشته فرق دارد.نوزادی که بار دوم و یا سوم و چهارم متولد می شود، بزرگتر است نوزاد بار قبلی است پس چیزهایی زیادی هستند که این بار باید رعایتشان کنید. یکی دیگر از نتایج بالقوه شکم بالا آمده عبارتست از: کمر درد و تشدید دردهای دیگر ناشی از بارداری.

فرق بارداری اول و دوم

در بارداری دوم به احتمال قوی حرکات را خیلی زود احساس می کنید:

شل بودن عضلات شکم باعث بروز حالات دیگری هم می شوند مثلا اینکه تکانه های نوزاد را در شکم خود خیلی زودتر از موعد شاید در حدود 16 هفته اول احساس خواهید کرد. همچنین به احتمال قوی وقتی این احساس را پیدا می کنید متوجه وضعیت خود خواهید شد.البته اگر دفعات قبل بارداری آثار بسیاری در شکم شما باقی گذاشته باشند، احساس تکانه های نوزاد چندان ساده نخواهد بود.

 ممکن است احساس هیجان نداشته باشد:
البته منظور این نیست که خوشحال نیستید اما متوجه خواهید شد که میزان هیجانتان( و اصرارتان به اینکه خبر خوب را به همه بدهید) چندان زیاد نیست و خوشحالی نسبت به عشق به نوزادتان در ظاهر نمود پیدا نمی کند. اا این را فراموش نکنید که ذهنتان چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ جسمی درگیر نوزادی است که قرار است به جمع شما بپیوندد.

در بارداری دوم وضع حمل تان سریع تر اتفاق می افتد:
شل بودن عضلات شکم در اینجا مفید واقع می شود. این شل شدگی به ویژه در قسمت هایی که نوزاد ساکن است همراه با تجربه قبلی که از بارداری اندوخته اید به کمک شما می ایند تا هرچه زودتر بتوانید فرزندتان را متولد کنید. به احتمال قوی، همه مراحل بارداری و وضع حمل این بار زودتر و با حداقل زمان صورت می گیرند.

ممکن است ندانید که به فرزند اولتان بگویید که چه نوزادی در راه است. آماده سازی خود از نظر عاطفی،واقعیات و نظایر ان درباره تغییری که در زندگیتان در شرف وقوع است و با ورود نوزادی جدید اتفاق می افتد باید در طول بارداریتان(پیش از تولد) صورت گیرد.

منبع:ooma.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 248 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:20

telegram-900x350w

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

f9eb03469f2e07180bad2b013a4fadd5

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

5b55da5cd7c14fa9471c673ae3baaf4c

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

07af4a53688b8ff51a39c2ec432ded13

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

71d1aee9398acabbe75ba79d7fd8e333

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

c027ad7315e6e637487a523c097f6e12

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

c079224d5309069ffa9b17e259d36901

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

e3ea99ddedbd95aef62b40fee586ab03

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

0e1db8f76f34208ed0a82f189f8d5516

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

05d8d70ea723ea309155fdf8aff2ee01

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

5fa730b84557777f1aebe789f7622458

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

9a32f67fb4d81a8de170a61d11bcf870

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

16db369e37f7c98c0a925a945e123143

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

64aba5d8c5558c8f7a86c16741004d75

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

604bae243dfff498638686a30f8419ab

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

992684f53272ef5e77513ed69739896d

جدیدترین رنگ موی فانتزی و عروسکی دخترانه و زنانه

ac718b4c3bfc70e0746002c5c03d6308

گردآوری از مجله اینترنتی همراه با علم

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 1476 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 7:21

تعداد عکس:۱۷ عکس های شادی ملی پوشان والیبال ایران پس از قهرمانی عکس های شادی ملی پوشان والیبال ایران پس از قهرمانی عکس های شادی ملی پوشان والیبال ایران پس از قهرمانی عکس های شادی ملی پوشان والیبال ایران پس از قهرمانی عکس های شادی ملی پوشان... ادامه متن

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 275 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 7:21

لطفا به اشتراک بگذارید

لاک ناخن،مانیکور ناخن،پدیکور ناخن،رنگ لاک مجلسی،ایده برای مانیکور ناخن،طرح های فوق العاده از مانیکور ناخن به رنگ صورتی روشن،جدید،مدل،مد،آرایش،زیبایی،طرح،لاک،مانیکور،پدیکور ناخن،عکس هایی از مانیکور و طراحی ناخن رز کوارتز که هیچ جا ندیدین،مانیکور و پدیکور ناخن به رنگ صورتی،مانیکور ناخن به رنگ رز کوارتز

لطفا به اشتراک بگذارید

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 268 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 7:21

افرادی که از رژیم‌های لاغری بسیار کم‌کالری و فاقد نان و برنج و سایر مواد نشاسته‌ای استفاده می‌کنند، در درازمدت قادر به تحمل چنین رژیم دشواری نیستند.

حذف نان و برنج به نفع لاغری نیست

یکی از عادت‌های غذایی بسیار شایعی که بین افراد و به‌خصوص در افرادی که تحت رژیم لاغری هستند، رواج فراوان دارد حذف مواد نشاسته‌ای به‌خصوص نان و برنج از برنامه غذایی است. این افراد بر این باورند که نان و برنج چاق‌کننده هستند و باید به طور کامل از الگوی غذایی روزانه حذف شوند.

اما بدانید این گروه غذایی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کربوهیدرات‌ها مهم‌ترین منابع تامین انرژی بدن هستند و حدود 65-50 درصد کل کالری مصرفی روزانه را به خود اختصاص می‌دهند، از طرف دیگر، غذاهایی که حاوی نان یا برنج هستند ارزش سیر کنندگی بالایی دارند و فرد تا مدتی پس از مصرف نان یا برنج، احساس گرسنگی نمی‌کند بنابراین حذف این مواد نشاسته‌ای مفید از برنامه غذایی باعث می‌شود شخص احساس گرسنگی مداوم داشته باشد و دچار پرخوری شود.

افرادی که از رژیم‌های لاغری بسیار کم‌کالری و فاقد نان و برنج و سایر مواد نشاسته‌ای استفاده می‌کنند، در درازمدت قادر به تحمل چنین رژیم دشواری نیستند و برای جبران آن پس از مدت کوتاهی به پرخوری به‌خصوص مصرف مواد پرکالری پناه می‌برند و حتما چاقی نیز تشدید می‌شود.

قندهای ساده متهمند

حذف مواد نشاسته‌ای از برنامه غذایی علاوه بر اینها، عوارض و زیان‌های دیگری هم در بردارد، انرژی موردنیاز سلول‌های عصبی، از کربوهیدرات‌ها است. چنانچه مواد نشاسته‌ای از الگوی غذایی حذف شوند، تمایل شخص به مصرف مواد قندی و شیرین افزایش می‌یابد. مصرف موادقندی باعث پوسیدگی و خرابی دندان‌ها می‌شود. علاوه بر آن، مواد قندی بعد از مصرف سریعا جذب خون می‌شوند و به همین دلیل در فاصله کوتاهی بعد از مصرف ایجاد سیری می‌کنند. جذب سریع مواد قندی، باعث بالارفتن گلوکز خون و ترشح انسولین می‌شود و گلوکز خون را پایین می‌آورد درنتیجه پس از مدتی افت قندخون و عوارض عصبی ناشی از آن بروز می‌کند، درحالی که مواد نشاسته‌ای قند خود را به‌تدریج وارد خون می‌کنند بنابراین با مصرف این مواد گلوکز خون در حالت متعادل باقی می‌ماند.

به پروتئین و چربی پناه نبرید

چنانچه مواد نشاسته‌ای از برنامه غذایی روزانه حذف شوند برای تامین انرژی موردنیاز باید در مصرف چربی‌ها و مواد پروتئینی افراط شود که این افراط به هیچ‌وجه مفید نیست. از آنجایی که چربی‌ها غنی‌ترین منبع انرژی محسوب می‌شوند (هر یک گرم چربی 9 کالری انرژی تولید می‌کند یعنی تقریبا 2.5 برابر یک گرم پروتئین یا کربوهیدرات که در هر یک گرم 4 کالری انرژی دارند) بنابراین تامین انرژی از چربی‌ها علاوه بر آنکه احتمال چاقی را خیلی بیش‌ از مواد نشاسته‌ای افزایش می‌دهد، باعث اختلالات زیادی از قبیل افزایش چربی‌های نامطلوب خون، اختلالات قلبی – عروقی و افزایش احتمال سکته و نیز بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

اگر کربوهیدرات‌ها از برنامه غذایی حذف شوند، چربی‌ها دچار سوخت ناقص می‌شوند و به جای آنکه به‌طور کامل متابولیزه شوند و تولید انرژی کنند، ایجاد ترکیبی به نام کتون کرده و باعث بالا گرفتن کتون ها در خون می‌شوند و عارضه‌ای به نام کتوز ایجاد می کنند که بسیار زیان‌آور و خطرناک است و می‌تواند سلامت انسان را به طور جدی به خطر بیندازد. البته با وجود آنکه مصرف نان، برنج و سایر مواد نشاسته‌ای در برنامه غذایی روزانه همه افراد ضروری است ولی نباید در مصرف این گروه غذایی افراط کرد زیرا باعث افزایش وزن و چاقی می‌شوند. درضمن کربوهیدرات‌ها در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند به آسانی تبدیل به چربی و در بدن ذخیره شوند.

منبع ،‌تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ

http://seemorgh.com/

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 246 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 1:15

telegram-900x350w

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

1

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

2

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

4

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

5

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

7

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

8

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

9

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

10

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

11

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

12

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

13

ژورنال شنل و پانچو زمستانی زنانه و دخترانه شیک و جدید اروپایی 2016

14

جدیدترین مدل های پانچو زمستانی،ژورنال جدید پانچو

16

جدیدترین مدل های پانچو زمستانی،ژورنال جدید پانچو

17

جدیدترین مدل های پانچو زمستانی،ژورنال جدید پانچو

گردآوری از مجله اینترنتی همراه با علم

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 1562 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 1:15

تغییر رنگ دندان نیز دلیل دیگری برای توجه به تغذیه است. برخی غذاهای متداول میتوانند موجب تغییر رنگ دندان شوند.

بهترین روش ها برای داشتن دندان هایی سفید و درخشان

دندانهای سفید مرواریدی تان به علت لکه های زرد یا تیره، درخشندگی خود را از دست داده اند؟ با افزایش سن دندانها ممکن است لکه دار و زرد شوند اما برخی غذاها، نوشیدنیها و حتی دهان شویه ها نیز ممکن است موجب تغییر رنگ دندان شوند. درمانهای خانگی به شما کمک میکنند دندانهایتان را سفید کرده و از موادی که موجب تغییر رنگ دندان میشوند، اجتناب کنید. اگر میخواهید لبخندتان را زیباتر سازید، با ما همراه باشید.

سفید کردن دندان به روش خانگی

شما میتوانید بدون کمک پزشک، از لکه های سطحی دندان خلاص شوید. برخی محصولات سفید کننده دندان (کیتها، نوارها یا استریپها و خمیر دندانها) میتوانند لکه ها را از بین ببرند. حتی برخی درمانهای قدیمی وجود دارند که میتوانید آنها را امتحان کنید. محصولات سفید کننده دندان در داروخانه ها و فروشگاهها در دسترس هستند و با استفاده از مواد سفید کننده ملایم، زردی دندانها را برطرف میکنند. خمیر دندانهای سفید کننده مواد شیمیایی و ساینده های فیزیکی دارند که لکه های سطحی را از دندان میزداید. برای لکه های عمیق تر ممکن است نیاز به کمک دندانپزشک داشته باشید.

کیت سفید کننده دندان

کیتهای سفید کننده دندان حاوی پروکسید کاربامید هستند. پروکسید کاربامید سفید کننده ای شیمیایی است که میتواند لکه های سطحی و عمیق را از دندان زدوده و در واقع رنگ طبیعی دندان شما را تغییر دهند. اگر دندانتان لکه قهوه به خود گرفته است، کیت سفید کننده دندان میتواند مفید باشد. برخی کیتها ژل بر پایه پروکسید دارند (با یک مسواک کوچک) که به سطح دندان مالیده میشود. در کیتهای دیگر، ژل در یک تری  قرار دارد که آن را به دندان قالب میگیرید. این تری را باید هر روز استفاده کنید (30 تا 45 دقیقه) به مدت یک هفته یا بیشتر استفاده میکنید.

استریپ سفید کننده خانگی

استریپ یا نوار سفید کننده دندان کمک میکند از شر لکه های دندان خلاص شوید. این نوارها بسیار باریک و نامرئی هستند و از ژل سفید کننده بر پایه پروکسید پوشیده شده اند. چند دقیقه در روز آنها را استفاده میکنید. این کار را به مدت یک هفته یا بیشتر باید انجام دهید. نتایج تنها ظرف چند روز مشهود خواهد بود و حداقل یک سال دوام خواهد داشت. نتایج به دست آمده از این نوارها به اندازه عملکرد کیتها چشمگیر نیست اما استفاده از آن آسانتر بوده و احتمال اشتباه در آن بسیار کم است.

خمیر دندان سفید کننده

چگونه لکه ها را از دندان بزداییم؟ ژل، محلول و خمیر دندانهای سفید کننده کمک میکنند برخی لکه های سطحی از دندانها پاک شوند. بسیاری از این محصولات حاوی مواد شیمیایی، ساینده های فیزیکی یا عامل براق کننده هستند. این خمیر دندانها بر خلاف سفید کننده ها، رنگ طبیعی دندان را تغییر نمیدهند.

درمانهای خانگی برای داشتن دندانهای سفیدتر

برخی افراد ترجیح میدهند از درمانهای خانگی جوش شیرین و مسواک برای سفید کردن ملایم دندانها در خانه استفاده کنند. همچنین برخی مواد غذایی مانند کرفس، سیب، گلابی و هویج موجب تولید مقدار زیادی بزاق میشوند که به شستن ذرات موجود در دندانها کمک میکند. جویدن آدامس بدون شکر یک راه تمیز کردن دندان است که بزاق را نیز تحریک میکند. بزاق اسیدی که موجب پوسیدگی دندان میشود را خنثی میکند. بزاق بیشتر برای دندانها بهتر است.

سفید کردن دندان و دندان ترمیمی

در صورتی که روکش، باندینگ، پر شدگی، تاج و پل (بریج) دندانی زیادی دارید، در سفید کردن دندان احتیاط کنید. سفید کننده ها این بخشهای مصنوعی دندان را سفید نمیکنند بنابراین بین دندانهای تازه سفید شده تان ممکن است متمایز و قابل دید شوند. برای هماهنگ شدن دندان سفید شده با بقیه بخشهای ترمیمی، باید به دنبال ترمیمهای جدید دندانی از جمله روکش یا باندینگ باشید.

پیشگیری از تغییر رنگ دندان

با افزایش سن لایه بیرونی مینای دندان از بین میرود. لایه زیرین آن که دنتین خوانده میشود زرد رنگ است. به همین علت جلوگیری از تغییر رنگ دندان از همان ابتدا، به ویژه پس از سفید کردن دندان، بسیار مهم است. اگر مراقب غذاها و نوشیدنیهایی که موجب تغییر رنگ دندان میشوند باشید، نتایج سفید کردن دندان ممکن است تا یک سال دوام داشته باشد. سفید کردن دندان به دفعات زیاد میتواند موجب مات یا آبی شدن رنگ آنها شود بنابراین بهتر است مراقب باشید.

برای سفید نگه داشتن دندانها، سیگار نکشید

سیگار نه تنها برای سلامتی مضر است، بلکه یکی از بدترین مواد در ایجاد لکه و تغییر رنگ در دندانهاست. تنباکو موجب ایجاد لکه های قهوه ای رنگ میشود که در حفره ها و شیارهای مینای دندان نفوذ میکند. لکه حاصل از تنباکو با مسواک بر طرف نمیشود. هر قدر مدت بیشتری باشد که سیگار میکشید، لکه ها عمیقتر میشوند. سیگار همچنین باعث بوی بد نفس و ژینژیویت (بیماری لثه) میشود و خطر بیشتر انواع سرطان را افزایش میدهد.

غذاهایی که موجب تغییر رنگ دندانها میشوند

تغییر رنگ دندان نیز دلیل دیگری برای توجه به تغذیه است. برخی غذاهای متداول میتوانند موجب تغییر رنگ دندان شوند. یک راه ساده برای مشخص کردن این که غذا میتواند مسئول لکه دار شدن دندان شود: هر چیزی که میتواند بر پارچه سفید نخی لکه ایجاد کند، میتواند دندان شما را نیز لکه دار کند. مثلا قهوه موجب تغییر رنگ دندان میشود. از متداولترین نوشیدنیها و غذاهای دیگری که موجب تغییر رنگ دندان میشوند میتئوان به چای، نوشابه سیاه و آب میوه اشاره کرد. لکه های حاصل به آهستگی گسترش یافته و با افزایش سن محسوس تر میشوند.

به چیزی که مینوشید بیشتر فکر کنید

ممکن است برخی نوشیدنیها مانند آب انگور و آب توت قرمز سرشار از آنتی اکسیدان باشند که به واسطه آن با بیماریها مقابله میکنند، اما به سادگی موجب تغییر رنگ دندان نیز میشوند. لازم نیست به خاطر این به طور کامل مصرف این نوشیدنیها را کنار بگذارید اما باید پس از نوشیدن، دهانتان را شستشو دهید. این مواد تنها غذاهای موجب تغییر رنگ دندان نیستند که باید مراقب آنها باشید.

غذاهای دیگری که لکه در دندان ایجاد میکنند

رنگ شدید برخی میوه ها و سبزیجات مانند بلوبری، شاه توت و چغندر، نشان دهنده مقدار زیاد مواد مغذی آنها است است اما دندان را نیز لکه دار میکنند. با اقدامات زیر هم میتوانید از مواد مغذی آنها بهره مند شوید هم از لکه دار شدن دندان جلوگیری کنید:

–    فورا پس از خوردن این مواد، دندانهای خود را مسواک بزنید
–    دهانتان را با آب بشویید

نوشیدنی های انرژی زا و دندان

طبق مطالعه ای که در General Dentistry منتشر شد، اگر چه همه نوشیدنیهای شیرین برای دندانها مضر هستند اما برخی از نوشیدنیهای انرژی زا و ورزشی ممکن است بدتر از بقیه باشند. محققان دریافتند که نوشیدنیهای نامبرده و نیز لیموناد، میتوانند مینای دندان را در بلند مدت از بین ببرند. حاصل آن دندان مات، نازک و تغییر رنگ یافته است. برای پیشگیری از فرسایش دندان:

–    مدت طولانی از این نوشیدنیها مصرف نکنید
–    هر بار پس از نوشیدن، دهان خود را بشویید

داروهایی که موجب تغییر رنگ دندانها میشوند

آنتی بیوتیک تتراسایکلین میتواند موجب خاکستری شدن دندان در کودکان در حال رشد شود. دهان شویه های ضد باکتری که حاوی کلور هگزیدین (chlorhexidine ) یا ستیل پیریدینوم کلراید هستند نیز میتوانند تغییر رنگ در دندان ایجاد کنند. برخی داروهای ضد روان پریشی، آنتی هیستامین و فشار خون و همینطور زیادی فلوراید و آهن نیز موجب لکه در دندان میشوند. اگر سفید کننده دندان موثر نبود، از دندانپزشک درباره باندینگ دندانی سوال کنید. در این روش از مواد رنگ دندان استفاده میشود.

مراقبت روزانه از دندان فراموش نشود

یک راهکار ساده که میتواند به حفظ زیبایی دندانها کمک کند مسواک زدن است. حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز نخ دندان استفاده کنید. بهتر است پس از هر بار مصرف غذا و میان وعده مسواک بزنید. مسواک زدن کمک میکند از ایجاد لکه و زرد شدن دندان جلوگیری کنید به خصوص در خط لثه. مسواکهای برقی ممکن است در حذف پلاکها و لکه از سطوح دندان، بر مسواک معمولی ارجحیت داشته باشد.

به دندانپزشک مراجعه کنید

به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و تمیز کاری دندان را به او بسپارید. دندانپزشک با استفاده از روشهای پولیش و سایش حرفه ای، همه لکه های ایجاد شده توسط غذا و تنباکو را از سطوح دندان میزداید.

منبع ، تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ

http://seemorgh.com/

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 309 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 1:15

telegram-900x350w

پیشنهاد چند نوع غذای مغذی برای صبحانه کودک

صبحانه کامل,صبحانه سالم

 خوردن یک صبحانه کامل و سالم باعث کاهش احتمال چاقی و اضافه وزن در کودکان، بهبودی در خلق و خو و رفتارها و حتی افزایش میزان تمرکز و توجه می‌شود.

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است. این جمله را اغلب مادرها به کودکان خود می‌گویند ولی شنیدن این حرف‌ها برای یک کودک خردسال و یا حتی کودک دبستانی اهمیتی ندارد آنها بیشتر به بازی کردن اهمیت می‌دهند پس باید خودمان دست به کار شویم و سعی کنیم این مهم‌ترین وعده غذایی را برای آنها پررنگ کنیم.
اینکه بتوانید کودک خردسال خود را به خوردن همیشگی صبحانه عادت بدهید، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های‌ حاد مثل دیابت، بیماری قلبی و سرطان را نیز تا حدودی از آنها دور می‌کنید، اما چه چیزی باعث می‌شود که یک صبحانه خوب و کامل شود؟ صبحانه‌ای که ترکیبی از پروتئین، فیبر، کلسیم وکمی چربی‌های سالم باشد.

کلمه صبحانه در انگلیسی Breakfast گفته می‌شود یعنی چیزی که گرسنگی را می‌شکند یعنی بعد از ۱۲-۱۰ ساعت خوابیدن و غذا نخوردن حالا نوبت آن رسیده است که غذا بخورید. میزان انرژی ذخیره شده در بدن کودکان اندک است و مغز آنها نیاز به سوخت کافی دارد. حتی مقدار کمی صبحانه بهتر از صبحانه نخوردن است. بهتر است در این وعده غذایی میوه، سبزیجات، غلات، پروتئین و محصولات لبنی گنجانده شود.  مانند کمی ماست چرب که روی آن مقداری میوه (هرکدام که کودکتان بیشتر دوست دارد) خرد کرده‌اید و با هم ترکیب نموده‌اید. می‌توانید روی این ترکیب مقداری مربای دلخواه فرزندتان و یا حتی کنجد بپاشید. این غذای ساده یک شروع خوب برای روز است و مقدار کافی مواد مغذی در خود دارد.

چند پیشنهاد عالی برای صبحانه کودک

صبحانه کامل,صبحانه سالم

پنکیک خانگی
به جای خرید محصولات صنعتی که اغلب با مواد نگه‌دارنده همراهند، خودتان دست به کار شوید. هیچ چیز جای یک پنکیک خانگی را نمی‌گیرد. مخلوط آرد، تخم‌مرغ و شیر هنگام سرخ شدن در تابه، بوی خوشایندی دارد که اشتهای هر کسی را باز می‌کند. چه بهتر که روی آن عسل، شیره انگور یا میوه‌های فصل بریزید تا بچه‌ها این صبحانه مقوی را با لذت بیشتری بخورند

صبحانه کامل,صبحانه سالم
سالاد میوه‌های تازه با عسل
ما پیشنهاد می‌کنیم روی میز صبحانه‌تان همیشه یک بشقاب میوه پوست‌کنده کنار بگذارید. این کار، خوردن میوه را برای بچه‌ها راحت‌تر می‌کند و توجه‌شان جلب خواهد شد. علاوه بر آن، شما با درست کردن یک سالاد میوه می‌توانید مخلوطی از ویتامین‌ها را در یک کاسه جمع کنید و در آخر اینکه شربت پرتقال، آلبالو یا عسل می‌تواند طعم تازه‌ای به سالاد میوه شما اضافه کند.

صبحانه کودک,تزیین صبحانه کودک
تاکوی سریع صبحانه
یک ورقه نازک از نان که کمی هم روی آن پنیر چدار و تخم‌مرغ پاشیده‌اید برای صبحانه کودک مناسب است. به جای تخم‌مرغ ورقه ورقه شده (آب‌پز) می‌توانید از املت نیز استفاده کنید و یا کمی سبزیجات نیز روی نان اضافه کنید.

صبحانه کودک,تزیین صبحانه کودک
مینی پیتزای سالم برای صبحانه
پیتزا فقط برای شام نیست. شما می‌توانید گهگاهی پیتزای دلخواه کودکتان را با ترکیبات کاملا سالم برای صبحانه او تهیه کنید؛ یک پیتزای کوچک که روی خمیر آن مقداری تخم‌مرغ و پنیر و کمی گوجه‌فرنگی قرار داده‌اید و تقریبا همه از خوردن آن لذت می‌برند.

صبحانه کودک,تزیین صبحانه کودک

تست وانیلی فرانسوی
این نان یک گزینه ساده و هیجان‌انگیز برای یک صبحانه خوشمزه و سالم است. کافی است در حین دیگر کارهای‌تان، نان تست را به 30ثانیه در مخلوطی از دو عدد تخم‌مرغ، نصف لیوان شیر، کمی وانیل و شکر نگه دارید. بعد از آن کف یک تابه را چرب کنید و نان‌ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند.در آخر پودر خوشبوی دارچین و عسل را فراموش نکنید.

صبحانه کودک,تزیین صبحانه کودک

 سیب پخته با دارچین، خامه و گردو
کافی است از شب قبل،چند سیب قرمز را پوست کنده و بگذارید خیلی آرام نیم‌پز شوند.قبل از سرو صبحانه، سیب ‌های پخته را در ظرف بریزید و با یک قاشق خامه، دو عدد گردو، عسل و کمی پودر دارچین تزئین کنید. بدون شک طعم و عطر مطبوع این صبحانه از فکرتان بیرون نمی‌رود.

صبحانه کودک,تزیین صبحانه کودک

املت تخم‌مرغ

املت تخم‌مرغ یک غذای مغذی و پرخاصیت برای کودکان و سرشار از پروتئین است. در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را به هر مقدار که دوست دارید بشکنید و بعد ۱ قاشق سوپخوری آب و یک‌دوم قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. روغن را داغ کنید. تخم‌مرغ را داخل ماهی‌تابه بریزید و بگذارید بپزند. سپس روی آنها کمی از سبزیجات معطر مورد نظرتان بپاشید (نعنا انتخاب بهتری است).

صبحانه کودک,تزیین صبحانه کودک

کره بادام‌ زمینی
کره بادام‌ زمینی برای صبحانه یکی از بهترین انتخاب‌ها است. البته به شرط آنکه کودک شما به آن آلرژی نداشته باشد. آن را روی نان و یا پن‌کیک بمالید و روی آن نیز مقداری عسل، موز ورقه شده، میوه‌ها و یا حتی هویج بریزید.       صبحانه کودک,تزیین صبحانه کودک

  کورن فلکس و برشتوک همراه مغزها
بچه‌ها عاشق این صبحانه هستند. آماده کردن این صبحانه هیچ زمانی نمی‌برد. فقط به یاد داشته باشید که برای بالا بردن ارزش غذایی این صبحانه می‌توانید کشمش، بادام و میوه‌های خشک‌شده را به آن اضافه کنید. پیشنهاد استفاده از شیرهای طعم‌دار به جای شیرهای ساده هم به نظر هیجان‌انگیز می‌رسد. امتحانش کنید.       صبحانه کودک,تزیین صبحانه کودک
املت تخم‌مرغ و گل کلم
روغن زیتون دو و یک‌دوم قاشق غذاخوری، تخم‌مرغ درشت ۱ و نیم عدد، گل کلم به دلخواه (خرد کرده)، سیر یک حبه، پنیر فتای رنده شده یک‌دوم فنجان و برگ ریحان خرد شده (یک‌چهارم فنجان). تخم‌مرغ‌ها را با یک چهارم قاشق چایخوری نمک بپزید. روغن را در ماهی‌تابه گرم کنید. حالا گل‌کلم ها را داخل روغن بریزید تا هم نرم شوند و هم قهوه‌ای (۹-۵ دقیقه طول می‌کشد). حالا سیر رنده کرده، یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک و یک‌هشتم قاشق چایخوری فلفل به آنها اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را روی گل کلم‌ها بریزید و بگذارید ۵-۴ دقیقه بپزند. املت را داخل یک بشقاب برگردانید. کمی پنیر فتا و ریحان خرد شده روی آن بپاشید و به کودکتان بدهید.

صبحانه کامل, صبحانه سالم

 صبحانه در یک لیوان
گاهی اوقات خیلی عجله دارید و فرصت کافی برای تهیه صبحانه ندارید. می‌توانید در چنین شرایطی از شیر استفاده کنید. آن را داخل لیوان بریزید. کمی موز و یا توت‌فرنگی یخ زده را به شیر اضافه کنید. بعد آنها را داخل مخلوط‌کن بریزید تا خوب ترکیب شوند و بعد کمی هم ماست کم چرب به آنها اضافه کنید. این اسموتی که غلیظ هم هست برای صبحانه فرزندتان بسیار خوب است.

منابع:

 مجله کودک سالم
مجله سیب سبز
برترین ها

بیتوته

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 426 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 21:06

telegram-900x350w

جای کراوات و کمربندهای شما کجاست؟ آیا جای مشخصی را برای طبقه بندی و نظم دهی آن ها در نظر دارید؟ اگر چنین نیست با این مطلب همراه باشید تا ایده های بی نظیری را برای سر و سامان دادن به آن ها با شما در میان بگذاریم، با ما همراه باشید.

مرتب کردن کمربند,نظم دهی به کمدها

اگر قصد تهیه کمد یا کشو دارید، کشوها و کمدهای خود را برای این منظور طراحی کنید به سادگی می توانید از نجار خود بخواهید که برای کروات و کمربند شما فضایی را اختصاص دهد و به آن ها سر و سامان دهید.

مرتب کردن کمربند و کروات,ایده های مرتب کردن کمربند و کروات

یک ایده ی جالب دیگر استفاده از رگال های کوچک برای آویزان کردن کروات و کمربند شماست. فضایی در کمد لباس خود به آن ها اختصاص دهید و با نصب آن ها همیشه کراوات و کمربند مرتب و منظم داشته باشید.

جایی مناسب برای کروات ها, نظم دهی کروات و کمربند

هنگرهای دیواری بهترین گزینه برای خانه هایی با فضاهای کوچک است، به خوبی آن ها را می توانید پشت درب ها نصب کنید و به فضای خود سر و سامان دهید.

ساخت کشویی مناسب کروات و کمربند,روش مرتب کردن کشو و کمد

برای فضای کمد خود بخشی را مانند ویترین بسازید و کراوات های خود را روی آن قرار دهید با این ایده هم فضای شما نظم و ترتیب می یابد هم یک اثر هنری بی نظیری خواهید داشت، امتحان کنید حتما لذت خواهید برد.

نظم دهی به کمدها, ساخت جایی برای وسایل ریز

فرو رفتگی های روی دیوار فضای مناسبی برای ایجاد طبقات و شلف هاست، می توانید این فضاها را طبقه بندی کنید و کراوات و کمربند خود را روی آن ها قرار دهید و همیشه آن را دم دست خود داشته باشید.

ایده های مرتب کردن کمربند و کروات,مرتب کردن کمربند

بخشی از فضای کمد خود را برای کراوات ها و کمربندها جدا کنید، و روی آن هنگر های کوچک و با فاصله نصب کنید، حتی می توانید برای این منظور از میخ های بزرگ نیز استفاده کنید، و کمربند و کراوات های خود را روی آن ها آویزان کنید و لذت ببرید.

ساخت جایی برای وسایل ریز, جایی مناسب برای کروات ها

دیوارهایتان را با کراوات های خود تزئین کنید! اگر تعداد زیادی کراوات یا کمربند های رنگارنگ دارید، به جای پنهان کردن آن ها در دل کمد ها، از آن ها به عنوان تزئینات استفاده کنید، با یک طناب کنافی و چند کراوات رنگارنگ فضای داخلی خود را متماییز کنید و علاوه بر نظم بخشیدن به کراوات های خود، یک دیوار آویز تزئینی بسازید!

نظم دهی کروات و کمربند,ساخت کشویی مناسب کروات و کمربند

یکی راه حل مقرون به صرفه ی دیگر برای نظم بخشیدن به کروات ها و کمربندهای شما استفاده از جعبه تقسیم هاست، به سادگی می توانید فضای کشوهای خود را برای این منظور تقسیم بندی کنید و به وسایل خود نظم و ترتیب ببخشید.

منبع : chidaneh.com

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 735 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 21:06

telegram-900x350w

بر اساس تجزیه و تحلیل مطالعات گذشته و نتایج مطالعات جدید، دیکلوفناک که یک مسکن رایج برای درمان میگرن، تب و روماتوئید آرتریت است در درمان سرطان نیز نقش مهمی ایفاء می کند.

اخبار , اخبار علمی,درمان سرطان با دیکلوفناک,نقش دیکلوفناک در درمان سرطان

در مطالعات قبلی مشخص شده بود که دیکلوفناک و سایر داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی، خواص قابل توجه ضد سرطانی دارند.

اما محققان در بلژیک و آمریکا بر اساس مطالعات قبلی و مطالعات بالینی که در دست انجام است، گزارش می دهند که این دارو می تواند نقش مهمی در درمان سرطان نیز داشته باشد.

این دارو که به نام های تجاری Voltaren, Zipsor, Solaraze و Cambia در میان سایر نام ها فروخته می شود، ارزان قیمت است و به اندازه زیادی در دسترس قرار دارد.

محققان، پتانسیل کاربرد این دارو را برای سرطان بر اساس اثرات آن بر سیستم ایمنی بدن و رگ زایی — توسعه رگ های خونی که اکسیژن و مواد مغذی را به بافت ها می رسانند — عنوان می کنند.

دکتر پان پانتزیارکا یک محقق در بنیاد ضد سرطان، می گوید: هر چه بیشتر می آموزیم بیشتر مشاهده می کنیم که این داروها دارای عوامل چند هدفی با اثرات جالب و مفید بر سرطان دارند.

در این مطالعه که در نشریه ecancermedicalscience منتشر شده است، محققان مطالعات قبلی را که به سال 1983 باز می گردد تجزیه و تحلیل کرده و مشاهده کردند که این دارو اثرات ضد توموری در برابر فیبروسارکوما، سرطان روده بزرگ، نوروبلاستوم، سرطان تخمدان و چند سرطان دیگر دارد.

تجزیه و تحلیل های گذشته سوابق پزشکی بیماران مبتلا به طیف وسیعی از سرطان ها که قبل از عمل جراحی برداشت تومورها با داروی دیکلوفناک درمان شده بودند نشان داد که این دارو اثر چشمگیری در کاهش خطر متاستاز (گسترش بیماری) و مرگ و میر دارد.

در حال حاضر چهار آزمایش بالینی در مورد اثرات داروی دیکلوفناک بر سرطان در دست انجام است.

اخبار علمی – ایرنا

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 293 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 21:06

telegram-900x350w

برخی از خواص دارویی و درمانی تخم شربتی

علل یبوست، داروهای گیاهی برای درمان یبوست

تخم شربتی نیز مانند تمام دانه های دیگر سرشار از فیبر است که به طور مؤثری روی عملکرد روده ها تأثیر می گذارد و باعث افزایش حرکت آن ها و رفع یبوست می شود.
خوشبختانه هر روز مردم بیشتر با روش های طبیعی برای مقابله با برخی مشکلات روزمره آشنا شده و از آن ها استقبال می کنند. تخم شربتی جزو همین روش های طبیعی است که برای درمان مشکلات زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. البته ما ایرانی ها از آن به عنوان یک نوشیدنی برای رفع عطش تابستان استفاده می کنیم. اما باید بدانید که این دانه های ریز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری هستند که اثرات زیادی مانند کاهش وزن، کنترل کلسترول خون و تری گلیسیرید و رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست دارند. اگر شما نیز از مشکلات گوارشی رنج می برید می توانید تخم شربتی را به برنامه ی غذایی تان اضافه کرده و از خواص کم نظیر آن بهره مند شوید. تخم شربتی نیز مانند تمام دانه های دیگر سرشار از فیبر است که به طور مؤثری روی عملکرد روده ها تأثیر می گذارد و باعث افزایش حرکت آن ها و رفع یبوست می شود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این دانه های ریز و تأثیر آن ها برای رفع یبوست آشنا شوید.

تخم شربتی برای مقابله با یبوست: چرا و چگونه؟

تخم شربتی حاوی ترکیبات گیاهی شناخته شده ای به نام موسیلاژ است که به تنظیم عبور مدفوع از روده ها و ایجاد احساس سیری و پیشگیری از پرخوری کمک می کند. نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهند که خاصیت اصلی تخم شربتی مقابله با یبوست است. دلیل آن نیز فیبرهای محلول و غیر محلول در آب فراوان موجود در این دانه های ریز است که برای داشتن گوارشی سالم، لازم و ضروری اند. فیبرهای محلول در آب باعث افزایش حرکات روده ها می شوند به خاطر اینکه این فیبرها در بدن هضم نمی شوند و مانند یک جارو ضایعاتی که مورد نیاز بدن نیستند را تمیز می کنند. از طرف دیگر فیبرهای محلول در آب باعث افزایش عبور مدفوع از روده ها می شوند چون آب را جذب می کنند، حجیم شده و به خوبی مواد زائد را از بدن دفع می کنند.
این دانه ها زمانی که به میزان کافی آب جذب کنند می توانند به طور مؤثر عمل کرده و با یبوست مقابله کنند. بنابراین لازم است که با مصرف تخم شربتی مصرف آب یا دیگر نوشیدنی های طبیعی و سالم را نیز افزایش دهید
خواص تخم شربتی
یکی از خواص تغذیه ای تخم شربتی میزان بالای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در آن است. این دو اسید چرب ضروری برای دستگاه قلب و عروق مفید هستند و باید حتماً از طریق مصرف مواد غذایی جذب بدن شوند چون بدن قادر به تولید آن ها نیست. تخم شربتی همچنین حاوی میزان قابل توجهی ویتامین های A،D،E و K و همچنین مواد معدنی مانند آهن، بور، پتاسیم، کلسیم و فسفر است. این دانه های ریز حاوی فیبرها و آنتی اکسیدان ها است و دو برابر بیشتر از دانه های دیگر حاوی پروتئین می باشد.

روش مصرف تخم شربتی برای مقابله با یبوست

مصرف منظم تخم شربتی برای داشتن رژیم غذایی سالم و همچنین تحریک عملکرد روده ها مؤثر است. با این حال لازم است که روش مصرف آن را به درستی یاد بگیرید تا بهره ی بیشتری از خواص ببرید.
لازم نیست همیشه به میزان یکسانی تخم شربتی بخورید
توصیه می شود که روزانه حداکثر دو قاشق تخم شربتی مصرف کنید تا به خوبی از خواص آن بهره مند شوید. اگر تاکنون از این دانه های ریز استفاده نکرده اید بهتر است در ابتدا با میزان کم یعنی یک قاشق در روز شروع کنید و به مرور به دو قاشق در روز برسانید.
مصرف آب را افزایش دهید
این دانه ها زمانی که به میزان کافی آب جذب کنند می توانند به طور مؤثر عمل کرده و با یبوست مقابله کنند. بنابراین لازم است که با مصرف تخم شربتی مصرف آب یا دیگر نوشیدنی های طبیعی و سالم را نیز افزایش دهید.
تخم شربتی را خیس کنید
برای پیشگیری از عوارض نامناسب تخم شربتی روی دستگاه گوارش توصیه می شود که قبل از مصرف تخم شربتی را در یک لیوان آب بخیسانید.

علل یبوست، داروهای گیاهی برای درمان یبوست

روش های دیگر مصرف تخم شربتی برای مقابله با یبوست

می توانید تخم شربتی را در اسموتی میوه ها یا سبزیجات بریزید. همچنین می توانید به آب پرتقال یا آب میوه های دیگر یک تا دو قاشق تخم شربتی اضافه کنید. برای تهیه ی پودینگ ساده می توانید این دانه ها را به شیر بادام یا هر نوع شیر گیاهی دیگر اضافه کنید. تخم شربتی برای تهیه ی شیرینجات، کیک های کوچک و بیسکویت ها ایده آل است. مصرف آن با ماست، غلات، جوی دوسر و حتی سالادها نیز از دیگر روش های استفاده از خواص این دانه های ریز محسوب می شود.
درمان خانگی یبوست با تخم شربتی
برای بهره مندی از بیشترین خواص ضدیبوستی تخم شربتی می توانید این دانه ها را به ترکیب نوشیدنی ها اضافه کنید و یا مانند روش زیر اقدام کنید:

مواد لازم
تخم شربتی : 2 قاشق معادل 10 گرم
آب  : 1 لیتر
خرما : 3 تا 6 عدد

روش استفاده
دو قاشق تخم شربتی را در یک لیتر آب ریخته و به خوبی تکان دهید. اجازه دهید به مدت ده دقیقه خیس بخورند. اگر دچار یبوست شدید هستید یک لیتر صبح و یک لیتر بعد از ظهر از این نوشیدنی میل کنید و در ساعات پایانی روز چند عدد خرما بخورید تا تأثیر این درمان طبیعی چندین برابر شود.

مصرف تخم شربتی به تنهایی معجزه نمی کند اما یک مکمل مناسب برای یک رژیم غذایی سالم است. بهتر است به طور منظم از این درمان خانگی استفاده کنید اما آن را تبدیل به یک نوشیدنی مصرف هر روزه نکنید. توصیه می کنیم وقفه هایی در بین دوره های مصرف ایجاد کنید.

منبع:tebyan.net

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 250 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 19:51

telegram-900x350w

قلب بادامی

مواد لازم برای تهیه 60 ” قلب “:

کره250 گرم
پودر قند100گرم
زرده تخم مرغ2عدد
بادام چرخ کرده100گرم
آرد350گرم
بادام پوست گرفته60عدد

طرز تهیه:

پودر قند یکدست را داخل ظرف می ریزیم، یک زرده تخم مرغ و کره را به آن می افزاییم و با همزن می زنیم، بادام چرخ کرده را به این صورت تهیه می کنیم که بادامها را درآب خیسانده و پس ازچند ساعت از آب می گیریم، پوست آنها را می کنیم و در آسیاب له می کنیم. بادام چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم. آرد را الک، به مخلوطمان اضافه کرده و به سرعت چنگ می زنیم تا یک خمیر تقریباً سفت به دست آید. آن را گلوله کرده در یک کاغذ آلومینیومی یا روحی می پیچیم و 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

فر را از نیم ساعت قبل روی درجه200 درجه سانتی گراد می گذاریم. در یک سینی آرد می پاشیم، خمیر را روی آن کاملاً پهن می کنیم تا نازک شود قلب ها را با قالب در می آوریم (اگر قالب نداشتید، الگوی یک قلب را روی کاغذ بکشید و با چاقو قلب ها را در آورید)، زرده تخم مرغ دیگر را زده و روی قلب ها می مالیم سپس بادامها را روی آنها می گذاریم و در طبقه وسط10تا12دقیقه می گذاریم تا بپزد. پس از پختن کمی صبرمی کنیم تا ولرم شود، سپس با کارد پهنی آنرا از سینی جدا کرده و می گذاریم خنک شود.

نکات تغذیه ای درباره ” قلب بادامی”:

هر قلب بادامی دارای 80 کالری است وبه دلیل داشتن بادام دارای املاح مفیدی برای بدن است.

اگر برنامه حفظ وزن دارید یک عدد از آن را با چای میل کنید و اگر برنامه افزایش وزن دارید 2 از آن راعدد میل کنید.

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 288 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 3:35

آرایش چشم و ابرو یکی از نکته های مهم برای داشتن یک صورت زیبا و بدون نقش است. اگر می خواهید آرایش چشم و صورت تان کامل و بدون نقص باشد با ماه همراه شوید.

آرایش چشم و ابروی تان را با این دستور، به زیبایی انجام دید

چشم نقش اساسی در زیبایی صورت شما ایفا می‌کند. پس بهتر است به این زیبایی اهمیت بیشتری بدهید. اولین چیزی که شما در نگاه اول در صورت هر فردی می بینید، چشم‌ها هستند چون چشم‌ها شما را از دیگران متمایز می‌کنند.

به راحتی می‌توان چشم‌ها را از آن چیزی که هست زیباتر کرد. مژه، پلک، زیر چشم‌ها، فاصله بین ابروها و چشم و حتی گوشه‌های چشم در آرایش نقش اساسی را ایفا می‌کنند اما برای یک فرد تازه‌کار، زیباسازی چشم‌ها کار ساده‌ای نیست؛ پس بهتر است فوت و فن‌های جدیدی را یاد بگیرید و البته از ظاهر زیباتر استقبال کنید. با روش‌های زیباسازی چشم‌ها آشنا شوید.

راه‌حلی بدون درد برای برداشتن ابروها

 درست برداشتن ابروها شما را آراسته‌تر، جذاب‌تر و پرطراوت نشان می‌دهد. برای به حداقل رساندن درد ناشی از برداشتن ابروها بعد از حمام و دوش گرفتن ابروهای‌تان را حالت دهید. آب کمک می‌کند که ابروها با درد کمتری برداشته شوند.

چشم‌ها را با آرایش درشت‌تر نشان دهید

اگر شما هم می‌خواهید چشم‌های درشت‌تر و سرحال‌تر داشته باشید، نیاز نیست تکنیک‌های پیچیده‌ای به کار بگیرید و حتی پشت پلکتان را زیاد سایه بزنید. حتما مطمئن شوید که از روز قبل آرایشی روی چشمتان نباشد. قبل از اینکه بخواهید ریمیل بزنید حتما از فر مژه استفاده کنید تا مژه های‌تان به زیبایی حالت بگیرد؛ سپس ریمیل را در چند نوبت روی مژه‌هایتان بزنید، تا چشم‌هایتان درشت‌تر به نظر بیاید. برای نتیجه بهتر همیشه بلافاصله بعد از حمام از فرمژه استفاده کنید.

کانسیلر مخمل پشت چشم

کانسیلرها در نگاه اول بسیار ساده و شاید غیرقابل استفاده بیایند ولی این طور نیست چون همین کانسیلرها هستند که پشت چشم شما را بستری صاف و آماده برای یک آرایش بی‌نقص می‌کنند. بعضی از خانم‌ها پوست پلکشان شیشه‌ایی است یا بهتر است بگوییم مویرگ‌های ریز از روی پوستشان کاملا معلوم است؛ در نتیجه  کانسیلرها کمک می‌کنند تا پشت پلک  محیطی صاف برای آرایش شود و سایه راحت‌تر روی آن بخوابد.

از دو نوع ریمیل برای آرایش چشم‌های‌تان استفاده کنید

اگر می‌خواهید مژه‌هایی رویایی داشته باشید به این نکات توجه کنید. برای اینکه حالت‌دهی مژه‌های‌تان در مدت‌زمان بیشتری ماندگار بماند از دو نوع ریمل استفاده کنید 1) ریمل‌های بلندکننده 2) ریمل‌های پر پشت‌کننده؛ البته بعضی از ریمل‌ها هر دو خاصیت را با هم در یک ریمل دارا هستند.

خط چشم مناسب با رنگ چشم های‌تان بزنید

بیشتر اوقات همه ما از خط چشم‌های سیاه و سفید کلاسیک استفاده می‌کنیم و نمی‌خواهیم این ایده قدیمی را تغییر دهیم. بنابراین بهتر است راه های جدید را برای زیباتر شدن امتحان کنید. شکستن مرزها هیچ ضرری ندارد. اگر می‌خواهید چشم‌های مدرن داشته باشید از خط چشم‌های هم‌رنگ با رنگ چشم‌های‌تان استفاده کنید. این کار چشم‌های شما را متفاوت می‌کند.

نوارهایی برای آرایش تمیزتر 

هنگامی که می‌خواهید سایه زدن را شروع کنید. بهتر است از اول عواقب کار را مد نظر داشته باشید. چون سایه امکان ریزش بر زیر چشم را دارد. پس بهتر است زیر چشم نوار چسب دار کوچکی قرار دهید تا سایه‌ها روی آن بریزد. هنگامی که کارتان تمام شد به راحتی نوار را بردارید.

 
منبع :  زندگی ایده آل

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 258 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 3:35

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام برای شما به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است؟ شما هم اگر اینگونه هستید پیشنهاد می کنیم برای کاهش وزن تان دست به دامن میوه ها شوید.

میوه هایی که به کاهش وزن کمک می کنند!!

میوه‌ها، تنها بخشی از یک رژیم غذایی سالم نیستند بلکه برخی از آن‌ها می‌توانند باعث کاهش وزن سریع‌تر نیز بشوند. مهم این است میوه‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از فیبر هستند اما قند و کربوهیدرات کمی دارند. در این مقاله ما لیستی از ۵ میوه تهیه کرده‌ایم که باعث کاهش وزن بیشتر می‌شوند.

کاهش وزن با خربزه و هندوانه

اکثر خربزه ها و هندوانه ها کم کالری و پر فیبر هستند. اگر می خواهید انتخاب کنید، ما هندوانه یا طالبی را پیشنهاد می کنیم. هندوانه و طالبی، محتوای آب بالایی isjkn. آن‌ها کم کربوهیدرات و کم قند هستند و فیبر زیادی دارند. فقط یک برش از آن‌ها برای انرژی دادن به بدن کافی است. این میوه‌های آب‌دار، آبرسانی را نیز افزایش داده و از روده‌ی بزرگ، سم زدایی می‌کنند.

کاهش وزن با لیمو و لیمو‌ترش

انواع میوه های مرکبات، کربوهیدرات پایینی دارند و سرشار از ویتامین C هستند. این میوه ها به کاهش وزن کمک می کنند، حرکات روده را طبیعی می سازند و روده‌ی بزرگ را پاک‌سازی می کنند. لیمو و لیمو ترش، سم زداهای فوق العاده ای هستند. آنها به دفع سموم جمع شده و مواد هضم نشده از بدن کمک می کنند. از آنجا که عصاره‌ی لیمو قلیایی است، به بازگرداندن PH روده به حالت طبیعی کمک می کند. لیمو و لیمو ترش، خون را نیز تمیز کرده و در برابر بیماری‌های قلبی عروقی از بدن محافظت می‌کنند. میوه‌های مرکبات، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کنند.

کاهش وزن با نارگیل

نارگیل دارای تری گلیسیرید‌های زنجیره متوسط یا MCFAs می باشد. MCFAs ها ، میزان سوخت و ساز کبد را تا ۳۰ درصد افزایش می دهند. همچنین، این ترکیبات شما را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. این امر مانع از خوردن هله هوله و پرخوری می شود. همچنین شما انتخاب‌های غذایی بهتری انجام می دهید. نارگیل دارای ترکیباتی است که به کارکرد غده‌ی تیروئید کمک می کنند. غده‌ی تیروئید، آنزیم ها و هورمون های مختلفی ترشح می کند که میزان سوخت و ساز بدن را تنظیم می کنند.

کاهش وزن با گریپ فروت

گریپ فروت درست مانند لیمو و لیمو ترش به کاهش وزن کمک می کند. گریپ فروت حاوی ویتامین C و فیبر است. یک مطالعه که توسط دانشگاه جان هاپکینز انجام شد، دریافت خانم‌هایی که به طور روزانه گریپ فروت خورده بودند، در ۱۳ هفته، ۱۰ کیلوگرم وزن از دست دادند (بدون هیچ گونه تغییری در شیوه زندگی و رژیم غذایی شان).

کاهش وزن با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی‌ها حاوی ویتامین C، فیبر و مواد شیمیایی گیاهی هستند. همچنین سرشار از لیکوپن می‌باشند. لیکوپن، آنتی اکسیدانی است که از بدن در برابر سرطان محافظت می کند. گوجه فرنگی‌ها، تولید اسیدهای آمینه کارنیتین را نیز افزایش می دهند. تحقیقات نشان می دهد که کارنیتین تا ۳۰ درصد به افزایش توانایی چربی سوزی بدن کمک می کند.

کاهش وزن با توت فرنگی

توت فرنگی، کالری کمی دارد و سرشار از فیبر و ویتامین C است. توت فرنگی یک میوه‌ ایده آل برای افرادی است که به شیرینی‌جات علاقه دارند. این توت، سرشار از آب نیز هست بنابراین شما بدون افزایش وزن، احساس سیری بیشتری می کنید. یک فنجان توت فرنگی، حدود ۵۰ کالری و ۷ گرم قند دارد.

کاهش وزن با آووکادو

شاید آووکادو، پر از چربی باشد اما چربی آن از نوع مفید است. با افزایش چربی‌های مفید در رژیم غذایی‌تان، میزان سوخت و ساز شما به بالاترین مقدار می رسد. آووکادو حدود ۲۰ گرم چربی سالم دارد . این مقدار در طول یک روز، نسبتا کم است. چربی‌های سالم، نه تنها سرعت سوخت و ساز را بالا می برند بلکه سطوح تستوسترون را نیز افزایش می دهند. این هورمون، هم در زنان و هم در مردان باعث کاهش وزن می شود.

اکثر انواع میوه‌ها، چاق کننده نیستند به جز آن‌هایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند. شما در حالت ایده آل برای جلوگیری از کالری‌های ناخواسته باید میوه‌ها را به تنهایی بخورید. این یعنی برای به حداکثر رساندن توانایی‌های چربی سوزی آن‌ها از هیچ نوع تزئین و چاشنی مانند خامه زده شده یا شربت شکلات، استفاده نکنید.
منبع : fitnessmagazine.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 232 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 3:35

telegram-900x350w

شستن سبزیجات با نمک و مایع ظرفشویی اصلا درست نیست

نحوه شستن سبزیجات,روش های غلط برای شستشوی سبزیجات

شستن سبزی با ماشین ظرفشویی, شستن سبزی ها, شستن سبزیجات با ریکا,

*******

شستشوی سبزیجات یکی از روش ها برای از بین بردن میکروب های موجود در سبزیجات است. یکی از باورهای غلط در مورد شستن سبزیجات استفاده از نمک و مایع ظرفشویی است و بهتر است بدانید که این کار غلط است.

سبزیجات را با نمک و مایع ظرفشویی نشویید

شست و شوی سبزیجات با نمک و یا مایع ظرفشویی بدترین کار ممکن در هنگام شست و شو سبزیجات است. این کار غلطی است که در جامعه رایج شده، چرا که استفاده از این مواد برای شست و شوی سبزیجات بی فایده است.

باید از سبزیجاتی استفاده کرد که با آبهای آلوده آبیاری نشده‌اند و در نهایت با شست و شوی آن ها با مواد ضدعفونی کننده و یا پرکلرین، میکروب زدایی کرد تا سلامت آن‌ها تامین شود.

یکی از بیماری‌هایی که از این طریق منتقل می شود، بیماری حصبه یا تیفوئید است. این بیماری یک بیماری حاد باکتریال است که عامل آن باکتری به نام سالمونلاتیفی است؛ با خوردن آب آلوده به مدفوع یا ادرار انسان، این باکتری به بدن انسان منتقل می‌شود. زمانی که این میکروب از بدن بیمار خارج شود می‌تواند توسط دست‌هایی که بعد از دستشویی رفتن خوب شسته نشده‌اند و با آب و غذای دیگر افراد سر و کار دارد، انتقال یابد.

ab3paz
 

میوه و سبزیجات خام که کاملاً تمیز و ضد عفونی نشده است نیز از راه‌های سرایت بیماری است. آبیاری سبزیجات با فاضلاب و یا دفع نامطمئن فاضلاب و سرایت آن به آب آشامیدنی از دیگر راه‌های انتقال میکروب این بیماری است. بهترین علامت این بیماری، تب طولانی مقاوم به درمان است، اما با شروع علائم، شخص احساس ناخوشی، خواب آلودگی، درد شکم و تب دارد.

ممکن است در بالغین شروع علائم با یبوست و در اطفال شروع علائم با اسهال خفیف و درد شکمی همراه باشد و اگر بیماری طول بکشد شخص اشتهای خود را از دست داده و در نتیجه لاغری و کاهش وزن را در او مشاهده خواهیم کرد.

شستن صحیح دست‌ها، پختن کامل موادغذایی، شناسایی افراد ناقل و برقراری محدودیت شغلی و درمان آنها را مهمترین اقدامات بهداشتی و پیشگیری در مورد این بیماری دانست.

منبع : sara.jamejamonline.ir

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 296 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 15:27

telegram-900x350w

مدل های  جدید 95  و شیک  مدل دسته گل عروس

دسته گل عروس,دسته گل عروس 2016

دسته گل عروس 2016 , دسته گل عروسی, دسته گل عروس جدید, دسته گل عروس ارکیده, دسته گل عروس رز سفید,

مدل دسته گل عروس,جدیدترین دسته گل عروس

دسته گل عروس, دسته گل عروسی, دسته گل عروس 2016 جدید, دسته گل عروس 95 , دسته گل عروس رز سفید,

مدل دسته گل عروس سال 95, دسته گل های عروس سفید

دسته گل رنگی عروس, جدیدترین مدل دسته گل عروس

دسته گل عروس, دسته گل عروسی, دسته گل عروس جدید, دسته گل عروس 95 , دسته گل عروس 2016,

دسته گل عروس 2016, دسته گل عروس آبشاری

ab3paz
 

جدیدترین دسته گل عروس, دسته گل عروس

دسته گل رنگی عروس

شیک ترین دسته گل های عروس, مدل دسته گل عروس سال 95

دسته گل های عروس سفید, دسته گل رنگی عروس

جدیدترین دسته گل های عروس

جدیدترین دسته گل عروس,دسته گل رنگی عروس

جدیدترین مدل دسته گل عروس,مدل دسته گل عروس

دسته گل عروس با گل لاله

منبع : بیتوته

- - , .

همراه با علم...
ما را در سایت همراه با علم دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamrahelm بازدید : 1003 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 15:27